Rabu, 17 Ogos 2016

Tadika area cheras yang bagus CIC


Dari pemerhatian aku.. dan pandangan aku..dan mungkin ada lagi yang terbaik..ini hanya pandangan..bagi aku memilih taska atau tadika yang berpandukan populariti pada mata masyarakat adalah kurang sesuai... yang paling penting soal kualiti pendidikan dan mengambil kira kesesuaian untuk perkembangan anak-anak.. Melihat perkembangan anak buah aku.. bagi aku tadika ni sangat bagus..dan sangat2 rasa berbaloi dengan harga yang dikenakan..anak buah aku tu (kak ngah nama panggilan mesra) perkembangan yang ketara dapat kami lihat.. ialah ia dapat membaca dengan laju dan sebutan juga amat jelas after 4 bln sahaja ia di tadika tu..tetapi mengikut pakar kanak2 kadar pertumbuhan dan perkembangan kanak-kanak berbeza mengikut pelbagai faktor... Oleh itu, salah satu faktor ialah guru...guru adalah sangat berperanan...guru yang bijak dan kreatif, yang dapat dapat mewujudkan suasana dan persekitaran keriangan dan ceria boleh menjadi pemangkin kepada motivasi kanak-kanakuntuk rasa nak berlajar. 

WOW.. melihat kak ngah... aku rasa satu perkembangan yang sangat2 bagus kerana hanya dalam masa yang singkat..perkembangan tu begitu besar.. sekarang usia ia dah 6 tahun..maknanya dah 1 thn 8 bln ia bertadika kat situ..lupa lak nak kabo..nama tadika tu CIC BTHO.. apa yang dapat aku lihat..perkembangan ia sangat pesat..pemikiran yang kreatif, kritis dan dinamik..Ingat lagi tahun lepas pada usia 5 tahun ia sudah wakil cic btho untuk CIC Spelling Competition 2015. Pada tahun ni pula ia wakil CIC BTHO untuk pocket competition 2016. siap menang dapat no 1 lg...ha..ha.. kalu aktivitu tu..hari2 pelbagai cerita ia..semuanya penuh minat ia bercerita..balik ja ke rumah ia kan tulis wsap..ha..ha.. pandai tulis wsap yerr kak ngah..sekarang ia banyak buat latihan buku tahun 1..wahhh.. bagus2.. dah siap sedia sebelum masuk tahun 1..




Yang terbaru..ibu ia hanya bagi ia bekas dan Tepung Kek segera Chesom Delight
ibu ia suruh ia baca arahan..dan cuba buat kek tu.. wahhh..lagi satu yang sangat bagus..boleh di lihat kemahiran pergerakan motor yang sangat kreatif..ia boleh membaca..memahami..dan bertindak mengikut arahan cara penyediaan kek tersebut... ibu ia cuma tolong ia kukuskan kek tersebut dan..hias kek juga kak ngah yang hias sendiri dengan kreatif sekali..




Lepas ni kalu ada mana2 ibu bapa tercari2 tadika yang bagus area cheras..boleh cuba ke cic btho.. cikgu ia lemah lembut jerr..periang.. tadika pon bersih..susun atur dalam kelas dan peralatan juga kemas..anak2 mesti hari2 nak pergi skolah x nak ponteng..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan